Trendy, które warto porzucić w sezonie 2022/2023

Grupa modowych ekspertów opracowała zestawienie aż kilkunastu popularnych trendów, od których – pomimo ich wysokiej popularności – warto spróbować odejść w nadchodzącym sezonie. Należy jednak potraktować ten temat wyłącznie jako pewną inspirację. Jeżeli jakaś kobieta nadal ma ochotę nosić jesienią nudne klasyczne trencze, a zimą grube kraciaste swetry, to jak najbardziej powinna to robić.

1 – stonowane ziemiste barwy

Z jesienią i zimą bardziej kojarzą się barwy ziemiste niżeli te energetyczne, ale jednak projektanci nakłaniają do tego, by starać się je przełamywać i próbować zastępować je ciekawszymi kolorystycznymi propozycjami – niekoniecznie zawsze, ale przynajmniej w jakichś wybranych elementach bądź mniejszych detalach. Energetyczne sukienki w kwiaty w tak pstrokatych barwach tak jak dobrze sprawdzały się na letnich festiwalach, tak równie świetnie mogą zadziałać w ciepłym stroju stworzonym z myślą o spędzeniu wieczornego popołudnia w zaśnieżonym parku. Według znawców mody najbardziej stylowymi barwami na ten moment są barwy intensywne. Ciekawym mocnym punktem jesiennych stylizacji może być chociażby energetyczny pomarańcz, znakomicie łączący się z ciemnym brązem i klasyczną czernią, podczas gdy z zimą niebo lepiej skomponuje się głęboki błękit, który można wykorzystać w sukienkach, swetrach, dżinsach czy puchowych kurtkach.

2 – obcisłe spodnie rurki

Rurki są już oczywiście swego rodzaju klasyką, ale właśnie z uwagi na to, że latami były noszone niemalże przez wszystkie kobiety, warto na jakiś czas od nich odejść i poszukać dla nich jakichś alternatyw, próbując dostrzec potencjał w innych modelach spodni, które nieraz na sylwetkach mogą prezentować się nawet lepiej. Popularne teraz wide lega to model z mocno rozszerzanymi ku dołowi nogawkami, najczęściej wykonywany z klasycznego dżinsu lub grubszej tkaniny materiałowej. Jako że krój ten może jednak skracać sylwetkę, niższym kobietom zaleca się łączyć go z wysokim stanem. Ponadto warte uwagi są też… dzwony. Ten kultowy model spodni znów wraca bowiem do łask, a w sezonie jesienno-zimowym stworzy udany duet ze zgrabnymi dopasowanymi sweterkami i prostymi bluzkami z długim rękawem oraz botkami na wyższym obcasie, zakończonymi noskiem w szpic.

3 – ubrania dopasowane do płci

Zmienione i unowocześnione podejście do świata zbiera swoje żniwa nawet w branży modowej. Ubrania, których wygląd jasno sugeruje, dla jakiej płci zostały zaprojektowane i stworzone, mają być teraz zastępowane przez modele bardziej uniwersalne, kroje w stylu „gender”, pasujące tak samo dobrze do kobiecych, jak i męskich sylwetek. Celem tej zmiany ma być nie tylko lepsze dostosowanie się do potrzeb przeciętnego klienta, ale też i bardziej ekonomiczne podejście do produkcji odzieży. W przypadku kolekcji uniwersalnych, pasujących do kobiet i mężczyzn, pojawia się większe prawdopodobieństwo uzyskania wysokich wyników sprzedaży. Odzież jest kupowana, a dzięki temu nic się nie marnuje. Największe modowe marki starają się więc stosować do tej zasady, choć oczywiście nie da się tego zrobić w stu procentach, bo jednak pewne ubrania muszą być tworzone w sposób dostosowujący je do potrzeb określonej wcześniej płci.

4 – piercing i tatuaże

Strojność niektórych ubrań – chociażby sukienek w kwiaty, oversizowych płaszczy w kratę lub mini spódniczek w panterkę – potrafi być utrzymana na tak wysokim poziomie, że aż żal byłoby ją przytłaczać kolejnymi przykuwającymi wzrok elementami. Kilka lat temu doszło do nagłej popularyzacji trendu zdobienia ciała tatuażami i różnymi kolczykami, umieszczanymi nie tylko w uszach, podczas gdy w chwili obecnej od tego trendu pomału się odchodzi. Duże wielobarwne wizerunki często zabierają sylwetce jej naturalne piękno. Według projektantów przesadzony piercing nie wygląda natomiast zbyt estetycznie i nawet tym super szykownym stylizacjom może odebrać elegancki wygląd. Oczywiście tutaj również w grę wchodzą indywidualne preferencje, które zawsze powinny być ustawiane jako priorytet. Nie da się przypodobać się wszystkim, dlatego warto zadbać o to, by przypodobać się po prostu sobie samemu i tworzyć wizerunek w oparciu o własne indywidualne preferencje.